چین همچنان مشتری ثابت کالاهای ایران

بررسی آمار صادرات طی هفت ماهه سال جاری نشان می‌دهد که کشور چین همچنان بزرگترین بازار کالاهای صادراتی ایران است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در هفت ماهه سال جاری 55 میلیون و 111 هزار تن کالا از کشور صادر شده است که ارزش آن به 26 میلیارد و 943 میلیون دلار می‌رسد.
به این ترتیب صادرات ایران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش دلاری افزایش 19 درصدی را تجربه کرده است.
در همین راستا از مجموع کل صادرات ایران 16 میلیون و 430 هزار تن آن به کشور چین صادر شده است که ارزش آن به پنج میلیارد و 176 میلیون دلار می‌رسد. به این ترتیب چین همچنان بیشترین سهم را از صادرات ایران به خود اختصاص داده است؛ به عبارت دیگر حدود 30 درصد از صادرات ایران به کشور چین است.
بر اساس این گزارش پس از چین کشور عراق با 16 درصد، امارات با شش درصد، افغانستان با سه درصد و هند با چهار درصد بزرگترین مشتریان صادرات ایران هستند.
رادیو چینی
بررسی آمار صادرات طی هفت ماهه سال جاری نشان می‌دهد که کشور چین همچنان بزرگترین بازار کالاهای صادراتی ایران است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در هفت ماهه سال جاری 55 میلیون و 111 هزار تن کالا از کشور صادر شده است که ارزش آن به 26 میلیارد و 943 میلیون دلار می‌رسد. به این ترتیب صادرات ایران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش دلاری افزایش 19 درصدی را تجربه کرده است. در همین راستا از مجموع کل صادرات ایران 16 میلیون و 430 هزار تن آن به کشور چین صادر شده است که ارزش آن به پنج میلیارد و 176 میلیون دلار می‌رسد. به این ترتیب چین همچنان بیشترین سهم را از صادرات ایران به خود اختصاص داده است؛ به عبارت دیگر حدود 30 درصد از صادرات ایران به کشور چین است. بر اساس این گزارش پس از چین کشور عراق با 16 درصد، امارات با شش درصد، افغانستان با سه درصد و هند با چهار درصد بزرگترین مشتریان صادرات ایران هستند. 

رادیو چینی