افزایش صادرات محصولات پزشکی در پی تقویت شرکت های چینی

ارزش و حجم صادرات محصولات پزشکی و مراقبت بهداشتی چین در سال گذشته افزایش یافت و برخ علت این افزایش را به اصلاح بخش تامین کشور نسبت داده اند که موجب بهبود جایگاه محصولات پزشکی و مراقبت بهداشتی چین در بازار بین الملل شد.

به گزارش اتاق بازرگانی واردات و صادرات دارو و محصولات بهداشتی چین ، مجموع صادرات این محصولات در سال گذشته با رشد 5/96 درصدی به 64/42 میلیارد دلار آمریکا رسید .

به دلیل رشد 16/69 درصدی میانگین قیمت ، صادرات محصولات داروهای سنتی چین با رشد 7/39 درصدی به 3/91 میلیارد دلار رسید .

صادرات تجهیزات پزشکی نیز با رشد 8/88 درصدی به 23/63 میلیارد دلار رسید .

داروهای غربی صادرشده با رشد 4/03 درصدی به 36/88 میلیارد دلار رسید که از این بین صادرات فرمولاسیون ها با رشد 18/64 درصدی به 4/1 میلیارد دلار رسید.

3 بازار بزرگ واردکننده فرمولاسیون های چین عبارتند از : اتحادیه اروپا ، استرالیا ، ایالات متحده . فرمولاسیون های صادر شده به کشورهای توسعه یافته با افزایش 38/39 درصدی به 2/37 میلیارد دلار رسید .

رشد سالانه صادرات به اتحادیه اروپا ، آمریکا و ژاپن در سال 2018 به ترتیب معادل 80/3 درصد ، 24/62 درصد و 27/49 درصد بود.

به گفته وانگ مائوچون نائب رئیس این اتاق ، رشد سریع صادرات فرمولاسیون ها بیانگر این است که حضور شرکت های دارویی چین در بازار بین الملل افزایش یافته است و این نتیجه سال های تلاش بی وقفه چین است.

به گفته شی لیچن موسس مرکز مشاوره پزشکی دینگچن پکن ، فرمولاسیون های بیشتری مخصوصاً داروهای عمومی از چین صادر می شوند زیرا داروهای عمومی چین در کشورهای توسعه یافته ای چون آمریکا و اتحادیه اروپا مورد پذیرش واقع شده است .

چنین پدیده ای بخشی از این رویداد است که به دلیل ظرفیت رو به رشد تحقیق و توسعه شرکت های دارویی چین ، این کشور در حال تبدیل شدن به ابرقدرت در زمینه داروهای عمومی در جهان می باشد .

منبع : چاینادیلی